Abaújvár Jövjéért Egyesület honlapja

Községünk története

Tisztelt adózó!

Kérjük támogassa az Abaújvár Jövőjéért Egyesületet adója 1%-ával!

Adószámunk:

18449936-1-05

Köszönjük!

Honlap ajánló

2019. Január

11. X. Abaúj a Körösök völgyében

Abaúj a Körösök völgyében

Az Abaúji Leader Egyesület szervezésében és meghívására október 20. és 23. között két Abaújvárt képviselő személy a Körösök völgyébe látogatott egy tanulmányi kirándulás keretein belül.  A tanulmányúton számos más abaúji település, szervezet és a Leaderrel kapcsolatban lévő vállalkozás képviselőit a Leader helyi partnerei kalauzolták, és mutatták be a Dél-alföldi környék pályázatok révén megvalósult fejlesztéseit.

20-án a Körösök Völgye Akciócsoport Non Profit Kft. elnöke, Debreceni Lajos munkaszervezet vezető volt a vendéglátónk. Megérkezésünk után egy prezentáció segítségével bemutatta az akciócsoport tevékenységét, majd elkalauzolt minket néhány a térségben a Körösök Völgye Akciócsoport segítségével megvalósult beruházáshoz. Jártunk Tarhoson, Molnár István libatanyáján, Mezőberényben a Madarak Házánál, amely mellett egy új szabadtéri színpad is található, és a mezőberényi madármegfigyelő toronynál.

Október 21-én vendéglátónk a Leader egy másik partnerszervezete, a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület volt. Képviselőik segítségével ellátogattunk a Békésen található kikötőbe és kishajó-átemelőbe, Köröstarcsán megnéztünk egy lovasudvart, és a tarcsai Népi Kulturális Ökocentrumot, a tájházat, valamint a helyi kikötőt,  megtekintettük a Békési Pálinka Centrumot, és Gyulán bepillantást nyerhettünk a Fehér-Körös mellett fekvő fogadó- és információs központba. A délután folyamán fakultatív programként felkerestük Gyula várát. Este a Széchenyi ligetben álló látogatóközpontban vacsoráztunk, ahol Kovács Krisztián, a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület munkaszervezetének vezetője tartott nekünk előadást tevékenységükről.

A harmadik napon a reggeli elfogyasztása után megnéztük a Széchényi ligetben heti rendszerességgel megtartott biopiacot, majd felkerekedtünk, mert nagy út állt még előttünk Abaújig.

A tanulmányi út tanulságai:

A Körösök völgyében egy csodálatos természeti környezetben fekvő térséget ismerhettünk meg, amely szépen fejlődik, és megpróbál minél többet tenni azért, hogy a turisták kedvelt célpontjává váljon – a látottak alapján sikeresen. Azt tapasztaltuk, hogy sok olyan project valósult meg, ahol a fejlesztés el is érte a célját, a pénz jó helyre került. Ám láttunk olyan beruházásokat is, ahol a hatékonyság hagyott némi kívánni valót maga után. A gyulai fogadó- és információs központban kibuktak az épület tervezési hibái és a komplexum kihasználatlansága, a körösötarcsai Népi Kulturális Centrumban egy kidőlt információs tábla lábai rámutattak a kivitelezés hanyagságára, valamint a lovasudvar sem hagyott mély nyomokat bennünk. Ám a hibák azért vannak, hogy tanuljunk belőlük. Ezek a tapasztalatok is ugyanúgy hozzátartoztak a tanulmányi úthoz – rávilágítottak arra, mikre kell odafigyelnünk, ha mi is hasonló dolgokba vágnánk a fejszénket. Vendéglátóink szempontjából nagyon szimpatikus volt az a fajta hozzáállás, hogy ezeket a bakikat nem próbálták elkendőzni, hanem kimondták, hogy adott a probléma, ellenben keresik a megoldást.

Amit haza hoztunk volna a Kőrösök völgyéből:

Molnár István libatanyáján álló fajurta.

A tarhosi tanyán a 3000 liba és azok tenyésztését és felhasználását kiszolgáló gazdasági épületeken kívül áll másik két épület. Ezek pályázati pénzből valósultak meg, és turisztikai célokat szolgálnak ki. Az egyik egy bemutató terem, míg a másik egy vendéglátó épület. Ez utóbbi formájában egy jurtát mintáz, melynek szerkezetét fából ácsolták. Belül két spájz, egy kemence, fából készült asztalok és lócák kaptak helyet. A nyári hónapokban oldalról kellemesen szellőzik, télen jól felfűthető, és le- és felszerelhető  „műanyag falának” köszönhetően sem szökik ki belőle a „jó idő”. Aba Sámuel földvárának nagy szüksége lenne egy ilyen épületre.

A tanya különben mintapéldája egy sikeres befektetésnek, a helyi termelők, helyi termékek és a falusi turizmus összekapcsolásának, amire Debreceni Lajos méltán volt büszke.

Mezőberény ligetében lévő szabadtéri színpad

Csodálatos környezetben, a kellemes hangulatú mezőberényi ligetben, a Madarak Háza mellett áll a város szabadtéri színpada. Stílusos felépítése révén nagyon jól illeszkedik a környezetébe. A porond még üresen is ünnepélyes, fennkölt hangulatot árasztott. A mezőberényiek biztosan nagyon sajnálták volna, ha a színpadjuk nem náluk, hanem az abaújvári várban épült volna fel.

Mezőberényi madármegfigyelő torony

A hagyományos stílusban épült torony nem messze a város központjától, ám mégis érintetlen környezetben található. A Szikes tó partján álló kilátóból számos védett és fokozottan védett madárfaj megfigyelésére nyílik lehetőség. A Sáfrány dombunk tetejéről mi is szívesen csodálnánk környékünk lélegzetelállító panorámáját egy ilyen toronyból. Ám a vár sáncaira is el tudnánk képzelni ezt az építményt.

Széchenyi liget látogatóközpontja Békéscsabán

A város tüdejének nevezett ligetben lévő épület honfoglalásunk milleniumára készült el. Az idők folyamán üzemelt itt állatkert és sörház is. 2007-ben a város önkormányzata és a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület megkezdte az évszázad során lepusztult épület és a liget renoválását. Mára egy idilli környezetben fekvő, impozáns látogatóközpont fogadja az ide érkezőket. Az épületben múzeum, kiállítás, konyha, konferencia terem és játszóház található, melyben a gyermekek környezettudatos életmódra való nevelése folyik. Heti rendszerességgel itt tartják meg azt a piacot is, melyen a termelők biotermékeiket értékesítik – a látottak alapján kereslet is van rájuk. Ez az a komplexum, amelyre a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület méltán lehet büszke. Nekünk pedig példát mutat, hogy mit is kellene kezdenünk siralmas állapotban lévő kultúrházunkkal, az egykori Csáky- és Ferdinandy-kastéllyal.

Abban a megtiszteltetésben is részünk lehetett, hogy Gombár Sándor, az Abaúji Leader Egyesület projekt menedzsere meghívta a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület képviselőit a IV. Abaújvári Várfesztiválunkra.

A tanulmányi út roppant tartalmas volt és mindenképpen sikeresnek mondható. Láttuk, hogyan csinálnak mások olyan dolgokat, melyeket mi is meg szeretnénk valósítani a kulturális élet, helyi termékek és a turizmus kapcsán. Tanulhattunk hibáikból és örülhettünk sikereiknek. Láttuk mennyire megbecsülik az ottaniak kultúrájukat, vizeiket, történelmi értékeiket. A jövőbe is tekinthettünk: Láttuk, mennyire érdemes pályázni, de azt is, hogyan érdemes pályázni. Ezen felül minket Abaújiakat is összehozott velünk Abaújiakkal. Sok lelkes környékbeli embert ismertünk meg, akikkel közösek a céljaink, akikkel érdemes lenne a jövőben együtt dolgozni, partnerséget kiépíteni. Új ismeretségek születtek, régiek szilárdultak meg.

Abaújvárt a Gift Center Kft. nevében Selmeczi László, az Abaújvár Jövőjéért Egyesület nevében Mestellér János képviselte.

Képgaléria

Amennyiben nem tudja elérni a képgalériát, kérjük kattintson IDE, majd próbálja újból

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.

Pontos idő Abaújváron

Indulás: 2007-09-15

Látogatók világszerte

free counters
Számláló indult: 2011. IX.

Abaújvár Jövőjéért Egyesület
Abaújvár honlapja - alapítva: 2007. IX. 15

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre